Зміст, структура, специфіка корекційно-розвиткової роботи в діяльності практичного психолога

Назва програмиЗміст, структура, специфіка корекційно-розвиткової роботи в діяльності практичного психолога
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)Вознюк А.В., д. психол. н., професор, в.о. завідувача кафедри психології; викладачі кафедри психології
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Цільова аудиторіяПрактичні психологи
Мета програмиРозкрити особливості використання сучасних форм, технологій, інструментів (методи, методики, вправи, техніки, онлайн інструменти) для успішної реалізації корекційно-розвиткової роботи в діяльності практичного психолога.
Зміст програмиНавчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо застосування сучасних технологій розробки та впровадження корекційно-розвиткових програм в закладах освіти. Основні напрями програми: – знання про зміст та структуру корекційно-розвиткової програми (зміст понять «корекційно-розвиткова програма»; структура, специфіка визначення мети, завдань, очікуваних результатів, підбору цільової аудиторії, систематизація тематик і їх орієнтовна кількість годин); - сучасні форми та методи проведення корекційно-розвиткової роботи (інноваційні підходи здійснення корекційно-розвиткової роботи для всіх суб’єктів освітнього процесу (батьків, педагогів, учні, адміністрації); сучасні підходи до складання тренінгової програми; вміння підбирати інтерактивні методи та вправи; навички використання онлайн інструментів для успішного проведення тренінгових занять); - прикладні аспекти корекційно-розвиткової роботи: особливості розвитку психічних процесів (угага, пам'ять, мислення, емоційно-вольова сфера тощо); спецфіка профілактики та подолання психічних станів (агресія, тривожність, страх, стрес тощо); особливості створення освітньо-розвивального середовища (навчальна мотивація, позитивний соціально-психологічний клімат, вирішення конфліктних ситуацій тощо). Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу: – опанують змістом нових підходів в різних галузях психологічної практики; – вдосконалять раніше набуті компетентності щодо вміння визначати актуальні напрями і завдання в професійній діяльності з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації; – апробують інноваційні техніки щодо готовності застосовувати сучасні підходи до планування, організації та визначення показників ефективності у психокорекційно-розвитковій роботі; – отримають методичні кейси щодо вміння обирати та практично застосовувати сучасні форми, технології, інструменти (методи, методики, вправи, техніки, онлайн інструменти) відповідно до визначених завдань практичного психолога; – отримають корисні поради (лайфхаки) щодо розробки та впровадження тренінгових і консультативних програм в нових сучасних форматах. Зміст курсу включає психолого-методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції.
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяЗагальні компетентності відповідно до професійного стандарту; Професійні компетентності, які відображають здійснення психологічної допомоги (психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність): – здатність визначати актуальні напрями і завдання психологічної профілактики, психологічної просвіти, психологічної допомоги з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації в закладі освіти відповідно до визначених завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії; – здатність планувати, організовувати та визначати показники ефективності психологічної діяльності відповідно до визначених завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії; – здатність визначати структуру, зміст, види психологічної допомоги (психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність), форми (індивідуальна, групова, сімейна) та методи відповідно до запиту та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі; – здатність обирати та практично застосовувати інструменти (методи, методики, процедури), види, форми та змістовне наповнення психологічної діяльності відповідно до визначених напрямів та завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії.
Опис досягнутих результатів навчання– Знання, які відображають сутність, зміст та структуру корекційно-розвиткової програми; – вміння визначати актуальні напрями і завдання корекційно-розвиткової роботи з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації; – уміння використовувати сучасні форми, технології, інструменти (методи, методики, вправи, техніки, онлайн інструменти) для успішної реалізації корекційно-розвиткової роботи в закладах освіти; – розвиток професійних компетентностей щодо розробки та впровадження тренінгових програм; – готовність до змін, гнучкості, безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції.
Документ про освітуСертифікат