Специфіка здійснення практичними психологами психологічної підтримки та допомоги у воєнний та повоєнний періоди

Назва програмиСпецифіка здійснення практичними психологами психологічної підтримки та допомоги у воєнний та повоєнний періоди
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)Вознюк А.В., д. психол. н., професор, в.о. завідувача кафедри психології; викладачі кафедри психології
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Цільова аудиторіяПрактичні психологи
Мета програмиСприяння глибокому науково-теоретичному осмисленню слухачами сутності поняття «перша психологічна допомога», «психологічна допомога», «психологічна підтримка»; практично-орієнтованому використанні сучасних методів практичними психологами психологічної підтримки та допомоги у воєнний та повоєнний періоди
Зміст програмиНавчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо психологічної підтримки та допомоги у воєнний та повоєнний періоди. Основні напрями програми: – знання про зміст та процедуру здійснення психологічної підтримки та допомоги (зміст понять «перша психологічна допомога», «психологічна допомога», «психологічна підтримка»; комплекс діагностичних методик для визначення рівня прову психо-емоційного напруження та психічних станів (страх, стрес, тривожність, агресія, панічна атака, депресивні стани тощо); – сучасні методи самодопомоги щодо профілактика та подолання прояву психо-емоційного напруження (основні правила здійснення самодопомоги в стресових ситуаціях; ефективні техніки самодопомоги з метою підтримки власного фізичного балансу (тілесні вправи (вправа «Якір», прогресивне розслаблення м’язів, м’язова релаксація за Джекобсоном, «Метелик» тощо); дихальні вправи (глибоке дихання, почергове дихання ніздрями, підбадьорливе дихання, протитривожне дихання, синхронне дихання, дихання з підібраними кутами, діафрагмове дихання, «Квадратне дихання», «Дихання в пакет», «Баланс», медитація тощо); техніки заземлення; забезпечення емоційної регуляції та відновлення особистісного ресурсу (вправа «Безпечне місце», вправа «Парасолька», вправа «Хмари», вправа «Сейф», вправа «Скринька радості», вправа «Баланс життя», вправа «Валіза особистісного ресурсу», вправа на розвиток особистісного ресурсу тощо); – сучасні інструменти психологічної підтримки та допомоги для подолання психо-емоційного напруження (основні вправи першої психологічної допомоги в стресових ситуаціях; особливості надання психологічної підтримки та практичні поради для успішної її реалізації; ефективні техніки вміння надавати психологічну допомогу для подолання стресу, враховуючи їх психофізіологічні стани людини (істерика, плач, панічна атака, ступор, нервове тремтіння, страх, тривожність тощо). Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу: – опанують сучасними підходами до визначення понять «перша психологічна допомога», «психологічна допомога», «психологічна підтримка»; – ознайомляться з комплексом діагностичних методик для визначення рівня прову психо-емоційного напруження та психічних станів (страх, стрес, тривожність, агресія, панічна атака, депресивні стани тощо); – проаналізують систему чинників, які впливають на розвиток психо-емоційного напруження; – апробують сучасні методи для самодопомоги щодо профілактика та подолання психо-емоційного напруження; – отримають методичні кейси щодо здійснення психологічної підтримки та допомоги для подолання психо-емоційного напруження. Зміст курсу включає методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяЗагальні компетентності відповідно до професійного стандарту; Професійні компетентності, які відображають здійснення психологічної профілактики, психологічної просвіти, психологічної допомоги (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність): – здатність визначати актуальні напрями і завдання психологічної профілактики, психологічної просвіти, психологічної допомоги з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації відповідно до визначених завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії; – здатність планувати, організовувати та визначати показники ефективності психологічної діяльності відповідно до визначених завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії; – здатність визначати структуру, зміст, види психологічної допомоги (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність), форми (індивідуальна, групова, сімейна) та методи відповідно до запиту та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі; – здатність обирати та практично застосовувати інструменти (методи, методики, процедури), види, форми та змістовне наповнення психологічної діяльності відповідно до визначених напрямів та завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії
Опис досягнутих результатів навчання– знання, які відображають сутність, зміст та особливості здійснення психологічної підтримки та допомоги у воєнний та повоєнний періоди; – здатність до впровадження комплексу діагностичних методик для визначення рівня прову психо-емоційного напруження та психічних станів; – готовність надавати першу психологічну допомогу для подолання психо-емоційного напруження; – вміння здійснювати самодопомогу для профілактики та подолання психо-емоційного напруження; – вміння обирати та практично застосовувати інструменти (методи, методики, процедури), види, форми та змістовне наповнення психологічної підтримки та допомоги для подолання психо-емоційного напруження та психічних станів (страх, стрес, тривожність, істерика, плач, агресія, панічна атака, нервове тремтіння, депресивні стани тощо)
Документ про освітуСертифікат