Демократизація та партнерство навчальних закладів в умовах Нової української школи / І етап

Назва програмиДемократизація та партнерство навчальних закладів в умовах Нової української школи / І етап
Структурний підрозділКафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту
Розробник(и)Луценко С.М., к.держ.упр., доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту; Пінчук Д.М., старший викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток спільних компетентностей (інноваційної, проектної та експериментальної діяльності)
Цільова аудиторіяПедагогічні колективи шкіл – учасниць Регіонального інноваційного проекту (І етап – до 5 років)
Мета програмиПідвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності педагогів загальної середньої освіти, підготовка:  кваліфікованого працівника: особистість,що набуває освітніх та професійних компетентностей відповідно до власних інтересів, запитів роботодавців, потреб економіки, конкурентоздатнатамобільна на ринку праці особа; формування новітніх підходів до організації діяльності загальноосвітнього навчального закладу на засадах критичного мислення та конкурентно-орієнтованих підходів; розвиток навичок компетентнісно-орієнтованої освіти;  цілісної особистості: всебічно розвинена особистість, здатна до вибору власної освітньої траєкторії, побудови професійної та особистої кар’єри, навчання упродовж життя, започаткування власного бізнесу; визначення нових стандартів освіти та результатів навчання; - відповідального громадянина: особистість з морально-етичними принципами, здатна приймати виважені рішення, ініціативна, соціалізована, комунікативна, толерантна, патріот з активною позицією; підготовка педагогів та керівників навчального закладу до педагогічки партнерства
Зміст програмиЦей навчальний курс покликаний підтримати заклади освіти області, що беруть участь у Регіональному інноваційному проекті «Демократизація та партнерство навчального закладу в умовах нової української школи», на шляху до демократичних змін у трьох сферах: впровадження освіти для демократичного громадянства й освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ) у освітній процес; демократичне середовище та демократичне врядування; партнерство школи з громадою. Завдання освітньої програми полягає в забезпеченні індивідуально-особистісного та професійно-діяльнісного самовдосконалення слухачів на основі активізації їхньої базової освіти, набутого професійного та життєвого досвіду відповідно до індивідуально-особистих інтересів, соціальних запитів держави щодо ефективного виконання посадово-функціональних обов’язків. Освітня Програма забезпечує реалізацію наступних задач, а саме сформувати розуміння того, що таке демократична школа на основі Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і прав людини (ОДГ/ОПЛ) та підходів Європейського центру ім. Вергеланда; ознайомити учасників з цінностями та компетентнісними підходами у демократичній школі; продемонструвати сучасні методики та інструменти інтерактивного навчання й спілкування, що дають можливість формувати активних, компетентних, відповідальних громадян, здатних до інновацій та участі у житті громади; закласти розуміння постійного розвитку школи на основі періодичного аналізу шкільного середовища, який ґрунтувався б на демократичних засадах та процедурах. Очікувані результати навчання охоплюють знання і розуміння ієрархії компетентностей, сутність кожної ключової компетентності згідно концепції «Нова українська школа»; потенціал предметів у формуванні ключових компетентностей; форми, методи і технології спрямовані на формування ключових компетентностей учнів; особливостей процесів викладання і навчання школярів; основних механізмів функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання; способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні школярів; розвинені вміння та навички – організовувати педагогічну та управлінську діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо); конструювати та реалізувати сучасні уроки із використанням новітніх форм, методів, технологій, що спрямовані на розвиток ключових компетентностей учнів; цінності, ставлення – дитиноцентризм, цінність особистості; готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток; відданість ідеї щодо значущої участі в освітньому процесі усіх учнів; просування демократичних цінностей (повага до багатоманітності, право вибору, формування толерантної спільноти, полікультурність); рефлексія власної професійної практики. Навчальний курс розроблений на основі загальнопедагогічного підходу до освіти з демократичного громадянства і прав людини, що пропагується Європейським центром ім. Вергеланда (Осло, Норвегія) і Радою Європи. Для навчання використовуватимуться посібники та матеріали Ради Європи у сфері освіти для демократичного громадянства і прав людини, а також матеріали, розроблені у рамках Всеукраїнської програми освіти для демократичного громадянства «Демократична школа».
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяЗагальні компетентності відповідно до професійного стандарту; професійні компетентності: інноваційна, предметно-методична, мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова
Опис досягнутих результатів навчанняОволодіння компетентнісними підходами на основі ОДГ/ОПЛ; - вміння застосовувати сучасні методики та інструменти інтерактивного навчання й комунікацій в демократичній школі; - здатність формувати навички партнерства на демократичних засадах та процедурах
Документ про освітуСертифікат