Демократизація та партнерство навчальних закладів в умовах Нової української школи / ІІ етап

Назва програмиДемократизація та партнерство навчальних закладів в умовах Нової української школи / ІІ етап
Структурний підрозділКафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту
Розробник(и)Луценко С.М., к. держ. упр., доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту; Пінчук Д.М., старший викладач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток спільних компетентностей (інноваційної, проектної та експериментальної діяльності)
Цільова аудиторіяПедагогічні колективи шкіл – учасниць Регіонального інноваційного проекту (ІІ етап – більше 5 років)
Мета програмиПідвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності педагогів, підготовка:  кваліфікованого працівника, тобто особистості, яка набуває освітніх та професійних компетентностей відповідно до власних інтересів, запитів роботодавців, потреб економіки, конкурентоздатна та мобільна на ринку праці особа; формування новітніх підходів до організації діяльності закладу освіти на засадах критичного мислення та конкурентно-орієнтованих підходів; розвиток метанавичок педагогів;  цілісної всебічно розвиненої особистості, здатної до вибору власної освітньої траєкторії, побудови професійної та особистої кар’єри, навчання упродовж життя, визначення нових стандартів освіти та результатів навчання; - відповідального громадянина, тобто особистості з морально-етичними принципами, здатної приймати ефективні рішення, ініціативної, соціалізованої, комунікативної, толерантної, патріота з активною позицією; підготовка педагогів
Зміст програмиЦей навчальний курс покликаний підтримати заклади освіти області, що беруть участь у Регіональному інноваційному проекті «Демократизація та партнерство навчального закладу в умовах нової української школи» протягом 5 та більше років (ІІ етап Проєкту), на шляху до демократичних змін у трьох сферах: впровадження освіти для демократичного громадянства й освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ) у освітній процес; демократичне середовище та демократичне врядування; партнерство школи з громадою. Завдання освітньої програми полягає в забезпеченні індивідуально-особистісного та професійно-діяльнісного самовдосконалення слухачів на основі активізації їхньої базової освіти, набутого професійного та життєвого досвіду відповідно до індивідуально-особистих інтересів, соціальних запитів держави щодо ефективного виконання посадово-функціональних обов’язків. Освітня Програма передбачає реалізацію певних задач щодо розуміння того, яким чином у закладі освіти формується демократична школа на основі Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і прав людини (ОДГ/ОПЛ) та підходів Європейського центру ім. Вергеланда; практична реалізація учасниками Проєкту демократичних цінностей та компетентнісного підходу у закладі освіти; застосування сучасних методик та інструментів інтерактивного навчання й спілкування, що дають можливість формувати активних, компетентних, відповідальних громадян, здатних до інновацій та участі у житті громади; формувати розуміння постійного розвитку закладу освіти на основі аналізу освітнього середовища, що ґрунтується на демократичних засадах та процедурах BANI-світу. Очікувані результати навчання охоплюють знання і розуміння ієрархії компетентностей у BANI-світі; форм, методів та технологій, що спрямовані на формування ключових компетентностей здобувачів освіти, основних механізмів функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання на засадах демократизації та партнерства; способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні здобувачів освіти; розвинені вміння та навички – організовувати педагогічну та управлінську діяльність на демократичних засадах прогнозування, проектування, оцінювання тощо; конструювати та реалізувати сучасні уроки із використанням новітніх форм, методів, технологій, що спрямовані на розвиток ключових компетентностей здобувачів освіти в умовах ОДГ/ОПЛ; цінності, ставлення – дитиноцентризм, цінність особистості; готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток; демократизація та партнерство; відданість ідеї щодо значущої участі в освітньому процесі; просування демократичних цінностей (повага до багатоманітності, право вибору, формування толерантної спільноти, полікультурність); рефлексія власної професійної практики. Навчальний курс розроблений на основі загальнопедагогічного підходу до освіти з демократичного громадянства і прав людини, що пропагується Європейським центром ім. Вергеланда (Осло, Норвегія) і Радою Європи. Для навчання використовуватимуться посібники та матеріали Ради Європи у сфері освіти для демократичного громадянства і прав людини, а також матеріали, розроблені у рамках Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа»
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяЗагальні компетентності відповідно до професійного стандарту; професійні компетентності: інноваційна, предметно-методична, мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова
Опис досягнутих результатів навчання- Оволодіння компетентнісним та діяльнісним підходами на основі ОДГ/ОПЛ; - вміння застосовувати сучасні інструменти освіти та комунікацій в демократичній школі; - здатність формувати навички партнерства на демократичних засадах та процедурах
Документ про освітуСертифікат