Технології формування безпечного освітнього середовища та навичок подолання стресу в умовах сучасного освітнього закладу

Назва програмиТехнології формування безпечного освітнього середовища та навичок подолання стресу в умовах сучасного освітнього закладу
Структурний підрозділКафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту
Розробник(и)Єфремова Г.Л., к. пед. н., доцент, завідувач кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Цільова аудиторіяЗаступники директорів з навчально-виховної роботи, соціальні педагоги, класні керівники
Мета програмиНавчальний курс спрямований на опанування технологіями формування безпечного освітнього середовища в умовах НУШ; володіння превентивними технологіями діяльності служби порозуміння закладу освіти; володіння базовими теоретичними знаннями з конфліктології; ознайомлення з сучасними механізмами профілактики проявів насильства у повсякденному житті; володіння практичними навичками протидії булінгу; формування ґендерної рівності в освітньому середовищі та володіння навичками протидії дискримінації за статевими, віковими, етнічними, культурними ознаками, віросповіданням, ознаками відсутності/наявності особливих освітніх потреб тощо; ознайомлення з цінностями та принципами медіації як інструменту вирішення конфліктів, що базується на врахуванні інтересів сторін конфлікту; висвітлення ефективних шляхів профілактики й подолання стресу та дитячої жорстокості (булінгу) в умовах сучасного закладу освіти
Зміст програмиНавчальний курс спрямований на пошук ефективних шляхів формування навичок створення безпечного освітнього середовища та навичок подолання стресу в умовах сучасного освітнього закладу, що передбачає впровадження в систему освіти технологій вирішення конфліктів шляхом співробітництва; формування у здобувачів освіти здатності протидіяти булінгу, навичок ненасильницької поведінки, побудови конструктивного діалогу, усвідомлення конфлікту як важливої та невід’ємної частини життя, створення особистої мирної стратегії поведінки в конфлікті; формування соціальних норм взаємодії, дієвих навичок подолання стресу, ефективних моделей захисної поведінки, ціннісних орієнтирів та навичок соціальної самореалізації особистості в умовах сучасного освітнього закладу
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяПрофесійно-педагогічна компетентність, соціально-громадянська компетентність, загальнокультурна компетентність, мовно-комунікативна компетентність, психологічно-фасилітативна, підприємницька компетентність, інформаційно-цифрова компетентність
Опис досягнутих результатів навчання- Оволодіння знаннями щодо заходів формування безпечного освітнього середовища; профілактики дитячої агресивності та жорстокості (булінгу) в закладах освіти; - вміння реалізації превентивних технологій формування безпечного освітнього середовища та навичок подолання стресу; створення програми діяльності служби порозуміння закладу освіти; впровадження цінностей та принципів медіації як інструменту вирішення конфліктів; володіння механізмами профілактики відхилень, сучасними технологіями роботи з дітьми, які мають поведінкові девіації прояву; - здатність впроваджувати превентивні технології формування безпечного освітнього середовища та навичок подолання стресу в умовах сучасного освітнього закладу
Документ про освітуСертифікат