Проєктна діяльність у закладі освіти як інноваційна форма підвищення його конкурентоспроможності

Назва програмиПроєктна діяльність у закладі освіти як інноваційна форма підвищення його конкурентоспроможності
Структурний підрозділКафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту
Розробник(и)Цебро Я.І., к.е.н., доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту; Луценко С.М., канд.держ.упр., доцент, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту
NametypeКурси за вибором
НапрямФормування спільних для ключових компетентностей вмінь
Цільова аудиторіяПедагоги різних спеціальностей
Мета програмиПідвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності сучасного менеджера - керівника закладу загальної середньої освіти: -зрозуміти витоки проблем проєктного менеджменту, серед яких пасивність у роботі, відсутність мотивації, конфлікти в команді, втрата якості, змарновані ресурси, перевитрата коштів, зростання термінів виконання, гасіння «пожеж»; - подолання проблем створення та реалізації проєктів, а саме відсутність розуміння сенсу виконання проєкту, невизначений контекст реалізації проєкту, незрозуміла пріоритезація проєктів, встановлення тривалості виконання робіт на базі набутого досвіду; - формування команди проєкту та планування перших кроків його реалізації, пошук стейкхолдерів та залучення громади й органів влади, проведення моніторингу проєкту, забезпечення правильності звітності та заюезпеченність сталості проєкту
Зміст програмиПрограма покликана підтримати керівників ЗО на шляху до демократичних змін в умовах Нової української школи та проєктування власної діяльності й ЗО. Програма курсу розрахована на керівників закладу освіти та спирається на новаторства, викладені в концепції «Нова українська школа» і Законі України «Про освіту», посилюючи інституційну спроможність ЗО в умовах децентралізації, збільшення автономії закладу освіти й педагога, сприяючи демократизації освітнього середовища та розвитку наскрізної громадянської компетентності. Програма передбачає можливість сформувати розуміння того, що таке проєктування в умовах нової української школи; дослідити ставлення стейкхолдерів до проєкту: нейтралізація негативного впливу і підтримка «локомотивів»; визначити перелік необхідних проєктів для реалізації стратегії ЗО; побудову системи управління ризиками в проєктах; ощадливий підхід до планування тривалості робіт і бюджету проєкту; ефективне виконання проєктів: показники результативності, навчання в процесі навчання, життя у стані «потоку»;запровадження показників стану проєктів, що дозволять виставляти об’єктивні пріоритети -управління змінами в проекті й зміна методів управління
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяУправлінські компетентності: прогностична, організаційна, оцінювально-аналітична; професійні компетентності: нормативно-правова, емоційно-етична, інклюзивна, здоров’язбережувальна, інноваційна, інформаційно-цифрова; загальні компетентності: громадянська, соціальна, культурна, когнітивна та підприємницька
Опис досягнутих результатів навчання- Оволодіння проєктним та командним підходами в освітньому менеджменті на основі інноваційних освітніх технологій; - вміння застосовувати soft skills для формування, розвитку та управління командою проєкту й побудови організаційної культури, сфокусованої на розвитку кожного учня в умовах НУШ; - здатність планувати, готувати та реалізувати проєкти, ефективно розв’язувати будь-які проблеми в проєкті
Документ про освітуСертифікат