Сучасні підходи налагодження партнерської взаємодії: формування відповідального батьківства; техніки взаємодії з «важкими» учнями, методи ненасильницького спілкування

Назва програмиСучасні підходи налагодження партнерської взаємодії: формування відповідального батьківства; техніки взаємодії з «важкими» учнями, методи ненасильницького спілкування
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)Вознюк А.В., д. психол. н., професор, в.о. завідувача кафедри психології; Василевська О.І., к. психол. н., доцент, доцент кафедри психології
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку)
Цільова аудиторіяУчителі (викладачі) різних спеціальностей
Мета програмиСприяння глибокому науково-теоретичному осмисленню слухачами сутності поняття «педагогіка партнерства», практично-орієнтованому використанні сучасних технологій налагодження конструктивної взаємодії між усіма суб’єктами освітнього процесу (батьки, педагоги, учні, адміністрація)
Зміст програмиНавчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо успішної організації партнерства в закладі освіти. Основні напрями програми: – інноваційні техніки формування відповідального батьківства (сучасні інструменти розвитку усвідомленого та відповідального батьківства; ефективні форми та методи зробити батьків партнерами для успішного розвитку учнів; інтерактивні техніки створення успішної батьківської спільноти «Школа відповідального батьківства»; розвиток навичок конструктивної взаємодії педагогів і батьків); – сучасні інструменти конструктивної взаємодії з «важкими» учнями (ефективні техніки вміння сприймати та розуміти учнів, враховуючи їх психофізіологічні стани (агресія, апатія, стреси, тривожність тощо); формування в учнів конструктивного ставлення до помилок та труднощів; опанування стресовими ситуаціями; сучасні інструменти підтримки підлітків щодо руйнування негативних рис характеру, перебудови мотиваційної сфери і невдалого життєвого досвіду). – сучасні методи ненасильницького спілкування (подолання комунікативних бар’єрів, готовність до конструктивного діалогу, розвиток емпатії та вміння сприймати партнера, враховуючи його інтереси та цінності; сучасні форми та методи налагодження партнерської взаємодії з усіма суб’єктами освітнього процесу (батьки, педагоги, учні, адміністрація; сучасні методи та вправи попередження та вирішення конфліктних ситуацій; ефективні стратегії переведення конфліктних ситуацій у конструктивний діалог; ефективні техніки самодопомоги та підтримки суб’єктів булінгу; психолого-педагогічний кейс щодо попередження та конструктивного усунення булінгу). Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу: – опанують сучасні підходи до визначення понять «партнерство», «педагогіка партнерства»; – ознайомляться зі змістом складових суб’єктів освітнього процесу та моделю партнерської взаємодії даних суб’єктів; – охарактеризують особливості успішної організації партнерства закладу освіти та сім'ї; – проаналізують основні перешкоди налагодження конструктивної взаємодії між педагогами та батьками; – визначуть форми та методи налагодження партнерських взаємин закладу освіти з батьками; – апробують новітні техніки для налагодження конструктивної співпраці з усіма суб’єктами освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки) на засадах партнерства та паритетності; – отримають методичні кейси щодо успішної організації та проведення батьківських зборів по-новому. Зміст курсу включає методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться– Загальні компетентності відповідно до професійного стандарту; – професійні компетентності, які відображають навчання учнів (мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова); – професійні компетентності, які відображають партнерську взаємодію з учасниками освітнього процесу (психологічна, емоційно-етична, компетентність педагогічного партнерства); – професійні компетентності, які розкривають участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища (інклюзивна компетентність); – професійні компетентності, які розкривають безперервний професійний розвиток (інноваційна компетнтність, здатність до навчання впродовж життя)
Опис досягнутих результатів навчання– Знання, які відображають сутність, зміст, принципи та завдання партнерської взаємодії суб’єктів освітнього процесу, визначальну роль кожного суб’єкту освітнього процесу для налагодження конструктивної співпраці; – готовність до впровадження моделі партнерської взаємодії суб’єктів освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки); – здатність до конструктивної співпраці на засадах партнерства та паритетності; – вміння налагоджувати ділові контакти між педагогами та батьками; – вміння розробляти та впроваджувати інноваційні форми для проведення батьківських зборів по-новому
Документ про освітуСертифікат