Сучасні інструменти успішної комунікативної взаємодії: подолання комунікативних бар’єрів, вирішення конфліктів, профілактика булінгу

Назва програмиСучасні інструменти успішної комунікативної взаємодії: подолання комунікативних бар’єрів, вирішення конфліктів, профілактика булінгу
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)Гальцова С.В., к. психол. н., доцент, доцент кафедри психології; викладачі кафедри психології
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку)
Цільова аудиторіяУчителі (викладачі) різних спеціальностей
Мета програмиМета та завдання програми курсу передбачають набуття слухачами нових компетентностей щодо інноваційних підходів налагодження комунікативної взаємодії з усіма суб’єктами освітнього процесу (батьки, педагоги, учні, адміністрація)
Зміст програмиНавчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо налагодження комунікативної взаємодії з усіма суб’єктами освітнього процесу. Основні напрями програми: - сучасні методи подолання комунікативних бар’єрів (подолання комунікативних бар’єрів, готовність до конструктивного діалогу, розвиток емпатії та вміння сприймати партнера, враховуючи його психофізіологічні стани (агресія, апатія, стреси, тривожність тощо); сучасні форми та методи налагодження комунікативної взаємодії з усіма суб’єктами освітнього процесу (батьки, педагоги, учні, адміністрація); - інструменти управління конфліктами (сучасні методи та вправи попередження та вирішення конфліктних ситуацій; ефективні стратегії переведення конфліктних ситуацій у конструктивний діалог); - профілактика булінгу (методи вміння розпізнавати звичайний конфлікт від булінгу; ефективні техніки самодопомоги та підтримки суб’єктів булінгу; психолого-педагогічний кейс щодо попередження та конструктивного усунення булінгу). Під час інтерактивних занять (тренінгові заняття, майстер-класи) слухачі курсу: - вдосконалять раніше набуті компетентності щодо вміння використовувати сучасні інструменти розвитку успішної комунікативної взаємодії, управління конфліктами, налагодження конструктивної співпраці між всіма суб’єктими освітнього процесу; - апробують нові техніки для готовності застосовувати сучасні підходи планувати, реалізовувати та визначати показники ефективності успішної комунікативної взаємодії; - отримають методичні кейси щодо вміння обирати та практично застосовувати сучасні форми, технології, інструменти (методи, методики, вправи, техніки) для налагодження успішної комунікативної взаємодії; - апробують новітні техніки для налагодження конструктивної співпраці з усіма суб’єктами освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки) на засадах партнерства та паритетності. Зміст курсу включає методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяЗагальні компетентності відповідно до професійного стандарту; професійні компетентності, які відображають навчання учнів (мовно-комунікативна); професійні компетентності, які відображають партнерську взаємодію з учасниками освітнього процесу (психологічна, емоційно-етична, компетентність педагогічного партнерства); професійні компетентності, які розкривають участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища (інклюзивна компетентність); професійні компетентності, які розкривають безперервний професійний розвиток (інноваційна компетнтність, здатність до навчання впродовж життя).
Опис досягнутих результатів навчання– Знання, які відображають сутність, зміст, принципи та завдання комунікативної взаємодії суб’єктів освітнього процесу, визначальну роль кожного суб’єкту освітнього процесу для налагодження конструктивної співпраці; – вміння обирати та практично застосовувати сучасні форми, технології, інструменти (методи, методики, вправи, техніки) для налагодження успішної комунікативної взаємодії; – вміння використовувати новітні техніки для налагодження конструктивної співпраці з усіма суб’єктами освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки) на засадах партнерства та паритетності
Документ про освітуСертифікат