Командотворення: стратегії успішної згуртованості учасників освітнього процесу в умовах реалізації Державного стандарту базової освіти

Назва програмиКомандотворення: стратегії успішної згуртованості учасників освітнього процесу в умовах реалізації Державного стандарту базової освіти
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)Вознюк А.В., д. психол. н., професор, в.о. завідувача кафедри психології; Кулик Н.А., старший викладач кафедри психології; викладачі кафедри психології
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку)
Цільова аудиторіяУчителі (викладачі) різних спеціальностей
Мета програмиСприяння глибокому науково-теоретичному осмисленню слухачами сутності поняття «конкурентноздатна команда», «згуртованість», «лідерство», «позитивний соціально-психологічний клімат»; практично-орієнтованому використанні сучасних методів для успішної згуртованості учасників освітнього процесу в умовах реалізації Державного стандарту базової освіти
Зміст програмиНавчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо успішної згуртованості учасників освітнього процесу в умовах реалізації Державного стандарту базової освіти. Основні напрями програми: – знання про конкурентноздатну команду та особливоситі її формування в завладах освіти (зміст понять «конкурентноздатна команда», «згуртованість», «лідерство», «позитивний соціально-психологічний клімат»; основні передумови створення конкурентноздатної команди та позитивного соціально-психологічного клімату в колективі; система чинників, які впливають на рівень згуртованості учасників освітнього процесу; комплекс діагностичних методик для визначення рівня згуртованості учасників освітнього процесу. – інноваційні техніки формування відповідального батьківства (сучасні інструменти розвитку усвідомленого та відповідального батьківства; ефективні форми та методи зробити батьків партнерами для успішного розвитку учнів; інтерактивні техніки створення успішної батьківської спільноти «Школа відповідального батьківства»; розвиток навичок конструктивної взаємодії педагогів і батьків); – сучасні інструменти успішної згуртованості учасників освітнього процесу (готовність до конструктивного діалогу, розвиток емпатії та вміння сприймати партнера, враховуючи його психофізіологічні стани; ефективні стратегії переведення конфліктних ситуацій у конструктивний діалог; сучасні форми та методи налагодження партнерської взаємодії з усіма суб’єктами освітнього процесу (батьки, педагоги, учні, адміністрація) на основі розподільного лідерства та паритетності; сучасні інструменти підтримки учнів щодо становлення вільної особистості, самостійності, ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі; психолого-педагогічний кейс щодо попередження та конструктивного усунення булінгу, мобінгу). Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу: – опанують сучасними підходами до визначення понять «конкурентноздатна команда», «згуртованість», «лідерство», «позитивний соціально-психологічний клімат»; – ознайомляться з основними передумовами створення конкурентноздатної команди та позитивного соціально-психологічного клімату в колектив; комплексом діагностичних методик для визначення рівня згуртованості учасників освітнього процесу; – проаналізують систему чинників, які впливають на рівень згуртованості учасників освітнього процесу; – апробують сучасні методи для створення конкурентноздатної команди та особливоситей її формування в завладах освіти; – отримають методичні кейси щодо успішної згуртованості учасників освітнього процесу. Зміст курсу включає методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяЗагальні компетентності відповідно до професійного стандарту; професійні компетентності, які відображають навчання учнів (мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова); професійні компетентності, які відображають знання та первинні вміння створення конкурентноздатної команди та налагодження успішної партнерської взаємодії з усіма суб’єктами освітнього процесу (батьки, педагоги, учні, адміністрація) на основі розподільного лідерства та паритетності (психологічна, емоційно-етична, компетентність, педагогічного партнерства); професійні компетентності, які розкривають участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища (інклюзивна компетентність); професійні компетентності, які розкривають безперервний професійний розвиток (інноваційна компетнтність, здатність до навчання впродовж життя)
Опис досягнутих результатів навчання– Знання, які відображають сутність, зміст, передумови виникнення та особливості формування конкурентноздатної команди в закладах освіти; – здатність до впровадження комплексу діагностичних методик для визначення рівня згуртованості учасників освітнього процесу; – готовність до впровадження моделі партнерської взаємодії суб’єктів освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки); – вміння використовувати сучасні форми, технології, інструменти (методи, методики, вправи, техніки) для успішної згуртованості учасників освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки) на засадах партнерства та паритетності
Документ про освітуСертифікат