Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти

Назва програмиОсобливості розвитку, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)Борцова М.В., старший викладач кафедри психології
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку)
Цільова аудиторіяУчителі (викладачі) різних спеціальностей
Мета програмиМетою програми є підвищення психологічного та практичного рівнів професійної компетентності педагогів закладів освіти в умовах інклюзії
Зміст програмиПід час інтерактивних занять слухачі курсу: - проаналізують основні положення міжнародних документів, що регламентують право на інклюзивну освіту та українське законодавство щодо забезпечення рівного доступу до якісної освіти, - визначать психологічні особливості дітей з особливостями психофізичного розвитку, - проаналізують практичні аспекти психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному закладі, - опанують змістом нових підходів щодо визначення категорій освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому поцесі, - отримають корисні рекомендації щодо навчання і розвитку дітей з ООП, - охарактеризують форми співпраці з сім’ями, які виховують дітей з ООП, - визначать основні компоненти професійної компетентності вчителя інклюзивного класу
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяФормування і розвиток загальних компетентностей. Формування і розвиток професійних компетентностей: інклюзивної (через здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища; до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами), психологічної (через здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів; формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність), емоційно-етичної (через здатність керувати власними емоційними станами; конструктивно та безпечно взаємодіяти з усіма суб’єктами освітнього процесу)
Опис досягнутих результатів навчання– усвідомлення особливостей розвитку, навчання і виховання різних категорій дітей з особливими освітніми потребами; – оволодіння певним рівнем професійно - педагогічної підготовки, адаптованої до умов інклюзивного навчання; – вміння реалізувати різноманітні способи педагогічної взаємодії між усіма суб’єктами інклюзивної освіти
Документ про освітуСертифікат