Психолого-організаційний супровід в умовах змішаного навчання: формування відповідального батьківства; навички самоорганізації учнів; навички саморегуляції синдрому хронічної втоми та розвитку внутрішніх резервів

Назва програмиПсихолого-організаційний супровід в умовах змішаного навчання: формування відповідального батьківства; навички самоорганізації учнів; навички саморегуляції синдрому хронічної втоми та розвитку внутрішніх резервів
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)Вознюк А.В., д. психол. н., професор, в.о. завідувача кафедри психології, обласний координатор та регіональний тренер Всеукраїнського проекту «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу»
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток спільних компетентностей (інноваційної, проектної та експериментальної діяльності)
Цільова аудиторіяПедагоги - учасники проєкту
Мета програмиЗасвоєння та оволодіння первинними навиками щодо організації, здійснення та психолого-організаційної підтримки суб’єктів освітнього процесу (вчителів, батьків, учнів) в умовах змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти
Зміст програмиНавчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо готовності суб’єктів освітнього процесу (вчителів, батьків, учнів) до активної участі для успішної реалізації змішаного навчання у освітньому процесі. Основні напрями програми курсу: – робота з учнями (готовність учнів самостійно визначати навчальні цілі, способи їх досягнення, враховуючи власні освітні потреби, інтереси та здібності; розвиток вмінь до самоконтролю за часом, темпом та обсягом вивченого матеріалу; формування в учнів конструктивного ставлення до помилок та труднощів;); – підтримка вчителів (сучасні інструменти самодопомоги та самопідтримки вчителів в умовах змішаного навчання; розвиток первинних вмінь адаптації до нестандартних ситуацій; опанування прийомами самодопомоги при виникненні перевтоми, стресу, високого рівня тривожності; інтерактивні техніки вміння розподіляти час під час заняття, взаємодіяти з учнями та батьками, готувати інструкційні картки для домашніх завдань); – робота з батьками (сучасні інструменти розвитку усвідомленого та відповідального батьківства; ефективні форми та методи зробити батьків партнерами для успішного розвитку учнів; інтерактивні техніки створення успішної батьківської спільноти «Школа відповідального батьківства»; розвиток навичок конструктивної взаємодії педагогів і батьків). Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу: – опанують змістом змішаного навчання: сутність, особливості, значення для якісного надання освітніх послуг; – ознайомляться з моделями змішаного навчання; – вдосконалять раніше набуті компетентності стосовно персоналізації освітнього процесу (готовність учнів самостійно визначати навчальні цілі, способи їх досягнення, враховуючи власні освітні потреби, інтереси та здібності; розвиток вмінь до самоконтролю за часом, темпом та обсягом вивченого матеріалу); – апробують сучасні техніки та методики психолого-організаційної підтримки суб’єктів освітнього процесу (вчителів, батьків, учнів) в умовах запровадження змішаного навчання; – отримають методичні кейси щодо готовності педагога до зміни ролі в умовах змішаного навчання (коуч, ментор, тьютор); – отримають корисні поради (лайфхаки) щодо вміння обирати та практично застосовувати сучасні форми, технології, інструменти для налагодження конструктивної взаємодії педагогів і батьків. Зміст курсу включає психолого-методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться– Загальні компетентності відповідно до професійного стандарту; – професійні компетентності, які відображають навчання учнів (мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова); – професійні компетентності, які відображають партнерську взаємодію з учасниками освітнього процесу (психологічна, емоційно-етична, компетентність педагогічного партнерства); – професійні компетентності, які розкривають участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища (інклюзивна компетентність, проєктуальна компетентність); – професійні компетентності, які розкривають безперервний професійний розвиток (інноваційна компетнтність, здатність до навчання впродовж життя)
Опис досягнутих результатів навчання- Знання, які відображають зміст змішаного навчання: сутність, моделі, особливості, значення для якісного надання освітніх послуг; - вдосконалення раніше набуті компетентності стосовно персоналізації освітнього процесу; - оволодіння сучасними техніками та методиками психолого-організаційної підтримки суб’єктів освітнього процесу (вчителів, батьків, учнів) в умовах запровадження змішаного навчання; - уміння використовувати методичні кейси щодо готовності педагога до зміни ролі в умовах змішаного навчання (коуч, ментор, тьютор); - вміння обирати та практично застосовувати сучасні форми, технології, інструменти для налагодження конструктивної взаємодії педагогів і батьків; - готовність до змін, гнучкості, безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції
Документ про освітуСертифікат