Психолого-педагогічні проблеми у впровадженні освітньої реформи «Нова українська школа та шляхи їх вирішення

Назва програмиПсихолого-педагогічні проблеми у впровадженні освітньої реформи «Нова українська школа та шляхи їх вирішення
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)Панченко С.М., к. психол. н., доцент, доцент кафедри психології, координатор НУШ в Сумській області, тренер НУШ, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток спільних компетентностей (інноваційної, проектної та експериментальної діяльності)
Цільова аудиторіяПедагоги різних спеціальностей
Мета програмиВиявити розуміння педагогами концептуальних засад, стратегії і цілей реформи «Нова українська школа», ключової євроінтеграційної реформи. Розглянути очевидні ознаки та причини гальмування освітньої реформи. Проаналізувати найпоширеніші психолого-педагогічні проблеми у впровадженні Нової української школи та їх глибинні причини, обрати адекватні підходи та засоби їх вирішення. Досягти усвідомлення слухачами запобігання негативного ставлення до реформи усіх учасників освітнього процесу, необхідності поступових позитивних змін у процесі впровадження реформи, як запоруки визнання її необхідності та суспільного розуміння
Зміст програми- Концептуальні засади, стратегії і цілі реформи «Нова українська школа» в дії; - перешкоди упровадження ключових інновацій у сучасний урок (шаблонна побудова уроку, нераціональний розподіл часу; позбавлення учнів функцій цілепокладання, планування, оцінювання; ізоляція учнів у навчанні одного від одного; відсутність адаптованих завдань та самостійності їх вибору; пасивність або видимість активності учнів; слабкий зворотний зв’язок; орієнтація на середнього учня; відсутність індивідуального навчання) та їх подолання; - педагогічні методики викладання та навчально-методичного забезпечення предметів, спрямовані на розвиток індивідуальних здібностей кожного учня; проблеми у становленні партнерських відносин між учасниками освітнього процесу, ефективні прийоми співпраці та командної взаємодії - формування психолого-педагогічних компетентностей учителя НУШ, вивчення потреб і очікувань щодо освітньої реформи, практичні прийоми коригування неадаптивних стереотипів професійної діяльності
Обсяг програми (години)1
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться- Розвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей; - розвиток професійних компетентностей; - розвиток загальних компетентностей відповідно до професійного стандарту
Опис досягнутих результатів навчання- Знання концептуальних засад реформи «Нова українська школа»; - психолого-педагогічна компетентність як запорука процесу змін у професійній самосвідомості учителя, його професійних і особистісних якостях і діях; конструктивній роботі з стереотипами та формувати дієве ставлення до нововведень. - системні уявлення про очевидні ознаки та причини гальмування освітньої реформи,про стереотипи старої (традиційної) системи освіти; - розуміння основних психолого-педагогічних проблем у впровадженні Нової української школи та адекватних підходів та засобів їх вирішення; - практичні навички командної взаємодії та ефективної співпраці, конструктивної роботи зі стереотипами, коригування неадаптивних стереотипів професійної діяльності учителя
Документ про освітуСертифікат