Назва програми | Сучасні підходи налагодження партнерської взаємодії: формування відповідального батьківства, профілактика булінгу, вирішення конфліктів |
Структурний підрозділ | Кафедра психології |
Розробник(и) | Василевська О.І., к. психол. н., доцент, доцент кафедри психології |
Nametype | Курси за вибором |
Напрям | Розвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку) |
Цільова аудиторія | Педагоги різних спеціальностей |
Мета програми | Сприяння глибокому науково-теоретичному осмисленню слухачами сутності поняття «педагогіка партнерства», практично-орієнтованому використанні сучасних технологій налагодження конструктивної взаємодії між усіма суб’єктами освітнього процесу (батьки, педагоги, учні, адміністрація) |
Зміст програми | Навчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо успішної організації партнерства в закладі освіти.
Основні напрями програми:
– інноваційні техніки формування відповідального батьківства (сучасні інструменти розвитку усвідомленого та відповідального батьківства; ефективні форми та методи зробити батьків партнерами для успішного розвитку учнів; інтерактивні техніки створення успішної батьківської спільноти «Школа відповідального батьківства»; розвиток навичок конструктивної взаємодії педагогів і батьків);
– сучасні методи ненасильницького спілкування (подолання комунікативних бар’єрів, готовність до конструктивного діалогу, розвиток емпатії та вміння сприймати партнера, враховуючи його інтереси та цінності; сучасні форми та методи налагодження партнерської взаємодії з усіма суб’єктами освітнього процесу (батьки, педагоги, учні, адміністрація; сучасні методи та вправи попередження та вирішення конфліктних ситуацій; ефективні стратегії переведення конфліктних ситуацій у конструктивний діалог; ефективні техніки самодопомоги та підтримки суб’єктів булінгу; психолого-педагогічний кейс щодо попередження та конструктивного усунення булінгу);
- інструменти управління конфліктами (сучасні методи та вправи попередження та вирішення конфліктних ситуацій; ефективні стратегії переведення конфліктних ситуацій у конструктивний діалог);
- профілактика булінгу (методи вміння розпізнавати звичайний конфлікт від булінгу; ефективні техніки самодопомоги та підтримки суб’єктів булінгу; психолого-педагогічний кейс щодо попередження та конструктивного усунення булінгу).
Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу:
– опанують сучасні підходи до визначення понять «партнерство», «педагогіка партнерства»;
– ознайомляться зі змістом складових суб’єктів освітнього процесу та моделю партнерської взаємодії даних суб’єктів;
– охарактеризують особливості успішної організації партнерства закладу освіти та сім'ї;
– проаналізують основні перешкоди налагодження конструктивної взаємодії між педагогами та батьками;
– визначуть форми та методи налагодження партнерських взаємин закладу освіти з батьками;
– апробують новітні техніки для налагодження конструктивної співпраці з усіма суб’єктами освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки) на засадах партнерства та паритетності;
– отримають методичні кейси щодо успішної організації та проведення батьківських зборів по-новому.
Зміст курсу включає методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції. |
Обсяг програми (години) | 1 |
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться | – Загальні компетентності відповідно до професійного стандарту; – професійні компетентності, які відображають навчання учнів (мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова);– професійні компетентності, які відображають партнерську взаємодію з учасниками освітнього процесу (психологічна, емоційно-етична, компетентність педагогічного партнерства);– професійні компетентності, які розкривають участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища (інклюзивна компетентність);– професійні компетентності, які розкривають безперервний професійний розвиток (інноваційна компетнтність, здатність до навчання впродовж життя) |
Опис досягнутих результатів навчання | – Знання, які відображають сутність, зміст, принципи та завдання партнерської взаємодії суб’єктів освітнього процесу, визначальну роль кожного суб’єкту освітнього процесу для налагодження конструктивної співпраці;– готовність до впровадження моделі партнерської взаємодії суб’єктів освітнього процесу (адміністрація, педагоги, учні, батьки);– здатність до конструктивної співпраці на засадах партнерства та паритетності;– вміння налагоджувати ділові контакти між педагогами та батьками;– вміння розробляти та впроваджувати інноваційні форми для проведення батьківських зборів по-новому |
Документ про освіту | Сертифікат |
---|