Назва програми | Зміст, структура, специфіка корекційно-розвиткової роботи в діяльності практичного психолога |
Структурний підрозділ | Кафедра психології |
Розробник(и) | Вознюк А.В., д.психол.н., професор, завідувач кафедри психології; викладачі кафедри психології |
Nametype | Курси за вибором |
Напрям | Розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій) |
Цільова аудиторія | Практичні психологи |
Мета програми | Розкрити особливості використання сучасних форм, технологій, інструментів (методи, методики, вправи, техніки, онлайн інструменти) для успішної реалізації корекційно-розвиткової роботи в діяльності практичного психолога. |
Зміст програми | Навчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо застосування сучасних технологій розробки та впровадження корекційно-розвиткових програм в закладах освіти.
Основні напрями програми:
– знання про зміст та структуру корекційно-розвиткової програми (зміст понять «корекційно-розвиткова програма»; структура, специфіка визначення мети, завдань, очікуваних результатів, підбору цільової аудиторії, систематизація тематик і їх орієнтовна кількість годин);
- сучасні форми та методи проведення корекційно-розвиткової роботи (інноваційні підходи здійснення корекційно-розвиткової роботи для всіх суб’єктів освітнього процесу (батьків, педагогів, учні, адміністрації); сучасні підходи до складання тренінгової програми; вміння підбирати інтерактивні методи та вправи; навички використання онлайн інструментів для успішного проведення тренінгових занять);
- прикладні аспекти корекційно-розвиткової роботи: особливості розвитку психічних процесів (угага, пам'ять, мислення, емоційно-вольова сфера тощо); спецфіка профілактики та подолання психічних станів (агресія, тривожність, страх, стрес тощо); особливості створення освітньо-розвивального середовища (навчальна мотивація, позитивний соціально-психологічний клімат, вирішення конфліктних ситуацій тощо).
Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу:
– опанують змістом нових підходів в різних галузях психологічної практики;
– вдосконалять раніше набуті компетентності щодо вміння визначати актуальні напрями і завдання в професійній діяльності з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації;
– апробують інноваційні техніки щодо готовності застосовувати сучасні підходи до планування, організації та визначення показників ефективності у психокорекційно-розвитковій роботі;
– отримають методичні кейси щодо вміння обирати та практично застосовувати сучасні форми, технології, інструменти (методи, методики, вправи, техніки, онлайн інструменти) відповідно до визначених завдань практичного психолога;
– отримають корисні поради (лайфхаки) щодо розробки та впровадження тренінгових і консультативних програм в нових сучасних форматах.
Зміст курсу включає психолого-методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції. |
Обсяг програми (години) | (not set) |
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться | Загальні компетентності відповідно до професійного стандарту;Професійні компетентності, які відображають здійснення психологічної допомоги (психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність): – здатність визначати актуальні напрями і завдання психологічної профілактики, психологічної просвіти, психологічної допомоги з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації в закладі освіти відповідно до визначених завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії;– здатність планувати, організовувати та визначати показники ефективності психологічної діяльності відповідно до визначених завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії;– здатність визначати структуру, зміст, види психологічної допомоги (психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність), форми (індивідуальна, групова, сімейна) та методи відповідно до запиту та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі;– здатність обирати та практично застосовувати інструменти (методи, методики, процедури), види, форми та змістовне наповнення психологічної діяльності відповідно до визначених напрямів та завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії. |
Опис досягнутих результатів навчання | – Знання, які відображають сутність, зміст та структуру корекційно-розвиткової програми;– вміння визначати актуальні напрями і завдання корекційно-розвиткової роботи з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації;– уміння використовувати сучасні форми, технології, інструменти (методи, методики, вправи, техніки, онлайн інструменти) для успішної реалізації корекційно-розвиткової роботи в закладах освіти;– розвиток професійних компетентностей щодо розробки та впровадження тренінгових програм;– готовність до змін, гнучкості, безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції. |
Документ про освіту | (not set) |
---|