Назва програми | Психологічна підтримка та допомога педагогам у воєнний та повоєнний періоди: профілактика синдрому хронічної втоми та розвиток внутрішніх резервів |
Структурний підрозділ | Кафедра психології |
Розробник(и) | Вознюк А.В., д.психол.н., професор, завідувач кафедри психології; викладачі кафедри |
Nametype | Курси за вибором |
Напрям | Розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій) |
Цільова аудиторія | Педагоги різних спеціальностей |
Мета програми | Сприяння глибокому науково-теоретичному осмисленню слухачами сутності поняття «перша психологічна допомога», «психологічна допомога», «психологічна підтримка»; практично-орієнтованому використанні сучасних методів психологічної підтримки та допомоги педагогам у воєнний та повоєнний періоди. |
Зміст програми | Навчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо психологічної підтримки та допомоги учасникам освітнього процесу у воєнний та повоєнний періоди.
Основні напрями програми:
– знання про зміст та процедуру здійснення психологічної підтримки та допомоги педагогам (зміст понять «перша психологічна допомога», «психологічна допомога», «психологічна підтримка»; комплекс діагностичних методик для визначення рівня прову психо-емоційного напруження та психічних станів (страх, стрес, тривожність, агресія, панічна атака, депресивні стани тощо);
– сучасні методи самодопомоги щодо профілактика та подолання прояву психо-емоційного напруження (основні правила здійснення самодопомоги в стресових ситуаціях; ефективні техніки самодопомоги з метою підтримки власного фізичного балансу (тілесні вправи (вправа «Якір», прогресивне розслаблення м’язів, м’язова релаксація за Джекобсоном, «Метелик» тощо); дихальні вправи (глибоке дихання, почергове дихання ніздрями, підбадьорливе дихання, протитривожне дихання, синхронне дихання, дихання з підібраними кутами, діафрагмове дихання, «Квадратне дихання», «Дихання в пакет», «Баланс», медитація тощо); техніки заземлення; забезпечення емоційної регуляції та відновлення особистісного ресурсу (вправа «Безпечне місце», вправа «Парасолька», вправа «Хмари», вправа «Сейф», вправа «Скринька радості», вправа «Баланс життя», вправа «Валіза особистісного ресурсу», вправа на розвиток особистісного ресурсу тощо);
– сучасні інструменти психологічної підтримки та допомоги для подолання психо-емоційного напруження у педагогів (основні вправи першої психологічної допомоги в стресових ситуаціях; особливості надання психологічної підтримки та практичні поради для успішної її реалізації; ефективні техніки вміння надавати психологічну допомогу для подолання стресу у педагогів, враховуючи їх психофізіологічні стани (істерика, плач, панічна атака, ступор, нервове тремтіння, страх, тривожність тощо).
Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу:
– опанують сучасними підходами до визначення понять «перша психологічна допомога», «психологічна допомога», «психологічна підтримка»;
– ознайомляться з комплексом діагностичних методик для визначення рівня прову психо-емоційного напруження та психічних станів (страх, стрес, тривожність, агресія, панічна атака, депресивні стани тощо);
– проаналізують систему чинників, які впливають на розвиток психо-емоційного напруження у педагогів;
– апробують сучасні методи для самодопомоги щодо профілактика та подолання психо-емоційного напруження;
– отримають методичні кейси щодо здійснення психологічної підтримки та допомоги педагогам для подолання психо-емоційного напруження.
Зміст курсу включає методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції. |
Обсяг програми (години) | (not set) |
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться | – Загальні компетентності відповідно до професійного стандарту; – професійні компетентності, які відображають навчання учнів (мовно-комунікативна); – професійні компетентності, які відображають партнерську взаємодію з учасниками освітнього процесу (психологічна, емоційно-етична, компетентність педагогічного партнерства); – професійні компетентності, які розкривають участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища (інклюзивна компетентність); – професійні компетентності, які розкривають безперервний професійний розвиток (інноваційна компетнтність, здатність до навчання впродовж життя). |
Опис досягнутих результатів навчання | – Знання, які відображають сутність, зміст та особливості здійснення психологічної підтримки та допомоги педагогам у воєнний та повоєнний періоди; – здатність до впровадження комплексу діагностичних методик для визначення рівня прову психо-емоційного напруження та психічних станів; – вміння здійснювати самодопомогу для профілактики та подолання психо-емоційного напруження; – вміння обирати та практично застосовувати інструменти (методи, методики, процедури), види, форми та змістовне наповнення психологічної підтримки та допомоги самодопомоги для подолання психо-емоційного напруження та психічних станів (страх, стрес, тривожність, істерика, плач, агресія, панічна атака, нервове тремтіння, депресивні стани тощо). |
Документ про освіту | (not set) |
---|