Віддалене навчання іноземної мови для закладів загальної середньої освіти

Назва програмиВіддалене навчання іноземної мови для закладів загальної середньої освіти
Структурний підрозділКафедра соціально-гуманітарної освіти
Розробник(и)Клюніна Н.В., старший викладач кафедри соціально-гуманітарної освіти; Американські Ради з міжнародної освіти
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Цільова аудиторіяУчителі іноземних мов
Мета програмиПрофесійний розвиток учителів іноземної мови відповідно до державної політики у галузі освіти із зосередженням на ввддалене учіння та навчання
Зміст програмиПрограма підвищення кваліфікації вчителів іноземної мови « Віддалене навчання іноземної мови для закладів загальної середньої освіти» передбачає професійний розвиток педагогів відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти в умовах віддаленого навчання. Якість освіти на всіх рівнях залишається головним завданням освітньої галузі за будь яких умов. Функціювання системи освіти під час надзвичайних ситуацій характеризується інтенсивним пошуком нових підходів до навчання, інноваційних форм організації освітнього процесу, ефективних педагогічних та інформаційних технологій. Кризові події в усьому світі та Україні зокрема, як: пандемія COVID-19, карантин з різних причин та воєнний стан стали стресом для всіх учасників освітнього процесу. Швидкий перехід до нових режимів роботи, використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій разом з різними психологічними та емоційними станами учителів та учнів стали викликами для освіти кінця другого десятиліття 21-го століття. Вагомого значення у такій ситуації набуває питання створення безпечного та комфортного освітнього середовища для забезпечення якісного учіння та навчання, розвиток компетентностей та забезпечення підтримки, як учнів, так і вчителів. У ході реалізації Програми використовуються поширені сучасні підходи до освітнього процесу:  рефлексивний підхід, який допоможе педагогічним працівникам проаналізувати власні цінності та переконання, обміркувати власну професійну поведінку, а також концептуалізувати, спланувати та керувати змінами у професійному середовищі  особистісно-орієнтований підхід, який залучає педагогічних працівників до генерування інформації та ідей як агентів змін у власному професійному контексті та сприяє формуванню професійної автономії та поглибленню професійної впевненості  процесно-орієнтований підхід, який створює умови та сприяє опануванню самими педагогічними працівниками необхідними знаннями й уміннями  перевернуте навчання, яке пропагує активне навчання із залученням учасників до спільної практичної діяльності під час занять навколо тем/матеріалів, опрацьованих заздалегідь.
Обсяг програми (години)(not set)
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяУдосконалення раніше набутих та/або набуття нових компетентностей за групою трудових дій відповідно до професійного стандарту. Адаптування компетентностей до нових умов віддаленого навчання. Загальні компетентності відповідно до професійного стандарту, а також здатність: • аналізувати набуті знання й уміння та застосовувати їх у професійній діяльності; • висловлювати власні думки конструктивно та сприймати думки колег, визнаючи їхнє право на власну візію; • працювати в команді та в автономному режимі. Професійні компетентності вчителя відповідно до професійного стандарту, а також додатково здатності у таких трудових функціях: навчання предметів (інтегрованих курсів) • вибудовувати професійну діяльність на основі чинних нормативно-правових документів в системі освіти України, міжнародного досвіду та з урахуванням надзвичайних подій; • переносити власний досвід, методи навчання і вихованя в умови нових педагогічних ситуацій, зокрема й критичних; партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу • інтегрувати соціально-емоційний розвиток учнів в освітній процес; • аналізувати педагогічні ситуації, виокремлювати прийоми педагогічної взаємодії в умовах віддаленого навчання; • спонукати рефлексивну і креативну діяльність учнів, пов’язану з опануванням предметних компетенцій, особливо під час віддаленого навчання як синхронного так і асинхронного; участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища • забезпечувати сприятливе освітнє середовище у віддаленому режимі, запобігати кібербулінгу; управління освітнім прцесом • усвідомлювати роль учителч як фасилітатора освітньогопроцесу; безперервний професійний розвиток • аналізувати професійну науково-методичну літературу з іноземної мови, слідкувати за освітніми новинками, узагальнювати та робити висновки; • критично оцінюваати власні професійні знання та вміння.
Опис досягнутих результатів навчання Усвідомлення особливостей організації віддаленого учіння в умовах надзвичайних ситуацій;  знання способів забезпечення якості іншмовної освіти та рівного доступу до неї віддалено;  знання новітніх підходів до добору змісту та організації освітнього процесу та враховування способів віддаленої взаємодії;  здатність орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі та ефективно використовувати можливості інформаційно-комунікаційних технологій;  усвідомлення ролі вчителя як фасилітатора овітнього процесу, особливо у непередбачувальних та надзвичайних ситуаціях;  дослідження способів розвитку в учнів мисленнєвої діяльності за таксономією Блума, а також можливостей для формування наскрізних умінь в умовах віддаленого навчання;  створення дорожніх карт тем ситуативного спілкування, що стимулюватиме глибинне учіння й обробку інформації, ефективне запитування та використання наскрізних умінь під час вивчення іноземної могви, зокрема й віддалено;  уміння планувати уроки з огляду на результати учіння, зазначених у Державних стандартах і модельних програмах, зважаючи на особливості віддаленого навчання.
Документ про освіту(not set)