Назва програми | Ціннісні орієнтири у контексті впровадження Нової української школи при викладанні іноземної мови |
Структурний підрозділ | Кафедра соціально-гуманітарної освіти |
Розробник(и) | Клюніна Н.В., старший викладач кафедри соціально-гуманітарної освіти; Британська Рада в Україні
|
Nametype | Курси за вибором |
Напрям | Розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій) |
Цільова аудиторія | Учителі іноземних мов |
Мета програми | Професійний розвиток учителів іноземної мови відповідно до державної політики у галузі освіти.
Підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів (викладачів) іноземної мови, щодо реалізації завдань Державного стандарту базової загальної середньої освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів громадянського суспільства, установ і закладів освіти, освітніх потреб споживачів освітніх послуг. |
Зміст програми | Програма підвищення кваліфікації вчителів іноземної мови «Ціннісні орієнтири у контексті впровадження НУШ при викладанні іноземної мови » передбачає професійний розвиток педагогів відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.
Якість освіти на всіх рівнях залишається головним завданням освітньої галузі за будь яких умов. Функціювання системи освіти під час надзвичайних ситуацій характеризується інтенсивним пошуком нових підходів до навчання, інноваційних форм організації освітнього процесу, ефективних педагогічних та інформаційних технологій.
Кризові події в усьому світі та Україні зокрема, як: пандемія COVID-19, карантин з різних причин та воєнний стан стали стресом для всіх учасників освітнього процесу. Швидкий перехід до нових режимів роботи, використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій разом з різними психологічними та емоційними станами учителів та учнів стали викликами для освіти кінця другого десятиліття 21-го століття. Вагомого значення у такій ситуації набуває питання створення безпечного та комфортного освітнього середовища для забезпечення якісного учіння та навчання, розвиток компетентностей та забезпечення підтримки, як учнів, так і вчителів.
У ході реалізації Програми використовуються поширені сучасні підходи до освітнього процесу:
• рефлексивний підхід, який допоможе педагогічним працівникам проаналізувати власні цінності та переконання, обміркувати власну професійну поведінку, а також концептуалізувати, спланувати та керувати змінами у професійному середовищі
• особистісно-орієнтований підхід, який залучає педагогічних працівників до генерування інформації та ідей як агентів змін у власному професійному контексті та сприяє формуванню професійної автономії та поглибленню професійної впевненості
• перевернуте навчання, яке пропагує активне навчання із залученням учасників до спільної практичної діяльності під час занять навколо тем/матеріалів, опрацьованих заздалегідь. |
Обсяг програми (години) | (not set) |
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться | Удосконалення раніше набутих та/або набуття нових компетентностей за групою трудових дій відповідно до професійного стандарту.
Загальні компетентності відповідно до професійного стандарту, а також здатність:
• аналізувати набуті знання й уміння та застосовувати їх у професійній діяльності
• висловлювати власні думки конструктивно та сприймати думки колег, визнаючи їхнє право на власну візію
• працювати в команді та в автономному режимі
Професійні компетентності вчителя відповідно до професійного стандарту, а також додатково здатності у таких трудових функціях:
навчання предметів (інтегрованих курсів)
• вибудовувати професійну діяльність на основі чинних нормативно-правових документів в системі освіти України, міжнародного досвіду та з урахуванням надзвичайних подій
• переносити власний досвід, методи навчання і вихованя в умови нових педагогічних ситуацій, зокрема й критичних
партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу
• інтегрувати соціально-емоційний розвиток учнів в освітній процес
• аналізувати педагогічні ситуації, виокремлювати прийоми педагогічної взаємодії
• спонукати рефлексивну і креативну діяльність учнів, пов’язану з опануванням предметних компетенцій, особливо під час віддаленого навчання як синхронного так і асинхронного
участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища
• забезпечувати сприятливе освітнє середовище у віддаленому режимі, запобігати кібербулінгу
управління освітнім прцесом
• усвідомлювати роль учителч як фасилітатора освітньогопроцесу
безперервний професійний розвиток
• аналізувати професійну науково-методичну літературу з іноземної мови, слідкувати за освітніми новинками, узагальнювати та робити висновки
• критично оцінюваати власні професійні знання та вміння. |
Опис досягнутих результатів навчання | Уміння орієнтуватися у способах забезпечення якості іншмовної освіти та рівного доступу до неї
уміння планувати уроки з огляду на результати учіння, зазначених у Державних стандартах і модельних програмах, зважаючи на особливості віддаленого навчання
вибудова професійної діяльності на основі сучасних нормативно- правових документів в системі освіти України, міжнародних документів
забезпечення наступності у навчанні між різними ланками ступеневої системи іншомовної освіти
уміння переносити власний досвід, знання, способи розв’язування проблем, методи навчання і виховання в умови нових педагогічних ситуацій;
практичне використання у професійній діяльності психолого-педагогічних особливостей здобувачів освіти базової середньої школи
аналіз педагогічної ситуації та виокремлення прийомів педагогічної взаємодії
організація рефлексивної і креативної діяльності учнів, пов’язаної з опануванням предметних компетенцій;
забезпечення сприятливого освітнього середовища у віддаленому режимі та запобігання кібербулінгу;
усвідомлення ролі учителя як фасилітатора освітнього процесу;
аналіз профільної науково-методичної літератури з іноземної мови. |
Документ про освіту | (not set) |
---|