Назва програми | Профілактика та подолання стресу в учасників освітнього процесу: методи самодопомоги та психологічної підтримки |
Структурний підрозділ | Кафедра психології |
Розробник(и) | Гальцова С.В., к. психол. н., доцент, доцент кафедри психології; викладачі кафедри психології |
Nametype | Курси за вибором |
Напрям | Розвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку) |
Цільова аудиторія | Педагоги різних спеціальностей |
Мета програми | Сприяння глибокому науково-теоретичному осмисленню слухачами сутності поняття «стрес», «стресори», «стресостійкість»; практично-орієнтованому використанні сучасних методів самодопомоги та психологічної підтримки учасників освітнього процесу для подолання стресу |
Зміст програми | Навчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо профілактики та подолання стресу в учасників освітнього процесу.
Основні напрями програми:
– знання про стрес та особливоситі його прояву в учасників освітнього процесу (зміст понять «стрес», «стресори», «стресостійкість»; основні передумови виникнення стресу; особливості прояву стресу в учасників освітнього процесу; система чинників, які впливають на розвиток стресу в учасників освітнього процесу; комплекс діагностичних методик для визначення рівня прову стресу);
– сучасні методи самодопомоги щодо профілактика та подолання стресу (основні правила здійснення самодопомоги в стресових ситуаціях; ефективні техніки самодопомоги з метою підтримки власного фізичного балансу (тілесні вправи (вправа «Якір», прогресивне розслаблення м’язів, м’язова релаксація за Джекобсоном, «Метелик» тощо); дихальні вправи (глибоке дихання, почергове дихання ніздрями, підбадьорливе дихання, протитривожне дихання, синхронне дихання, дихання з підібраними кутами, діафрагмове дихання, «Квадратне дихання», «Дихання в пакет», «Баланс», медитація тощо); техніки заземлення; забезпечення емоційної регуляції та відновлення особистісного ресурсу (вправа «Безпечне місце», вправа «Парасолька», вправа «Хмари», вправа «Сейф», вправа «Скринька радості», вправа «Баланс життя», вправа «Валіза особистісного ресурсу», вправа на розвиток особистісного ресурсу тощо);
– сучасні інструменти психологічної підтримки та допомоги для подолання стресу в учасників освітнього процесу (основні вправи першої психологічної допомоги в стресових ситуаціях; особливості надання психологічної підтримки та практичні поради для успішної її реалізації; ефективні техніки вміння надавати психологічну допомогу для подолання стресу в учасників освітнього просцесу, враховуючи їх психофізіологічні стани (істерика, плач, панічна атака, ступор, нервове тремтіння, страх, тривожність тощо).
Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу:
– опанують сучасними підходами до визначення понять «стрес», «стресори», «стресостійкість»;
– ознайомляться з основними передумовами виникнення стресу та особливостями прояву стресу в учасників освітнього процесу; комплексом діагностичних методик для визначення рівня прову стресу;
– проаналізують систему чинників, які впливають на розвиток стресу в учасників освітнього процесу;
– апробують сучасні методи для самодопомоги щодо профілактика та подолання стресу;
– отримають методичні кейси щодо здійснення психологічної підтримки та допомоги учасникам освітнього процесу для подолання стресу.
Зміст курсу включає методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції |
Обсяг програми (години) | 1 |
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться | – Загальні компетентності відповідно до професійного стандарту; – професійні компетентності, які відображають навчання учнів (мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова);– професійні компетентності, які відображають знання та первинні вміння здійснення психологічної підтримки та допомоги для подолання стресу в учасників освітнього процесу (психологічна, емоційно-етична);– професійні компетентності, які розкривають участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища (інклюзивна компетентність);– професійні компетентності, які розкривають безперервний професійний розвиток (інноваційна компетнтність, здатність до навчання впродовж життя) |
Опис досягнутих результатів навчання | – Знання, які відображають сутність, зміст, передумови виникнення та особливості прояву стресу в учасників освітнього процесу;– здатність до впровадження комплексу діагностичних методик для визначення рівня прояву стресу;– готовність надавати першу психологічну допомогу для подолання стресу;– вміння здійснювати самодопомогу для профілактики та подолання стресу;– вміння надавати психологічну допомогу для подолання стресу в учасників освітнього просцесу, враховуючи їх психофізіологічні стани (істерика, плач, панічна атака, ступор, нервове тремтіння, страх, тривожність тощо) |
Документ про освіту | Сертифікат |
---|