Психологічна реабілітація дітей та дорослих у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій

Назва програмиПсихологічна реабілітація дітей та дорослих у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)(not set)
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Цільова аудиторіяПрактичні психологи
Мета програмиОтримання нових компетентностей щодо сучасних підходів в організації і проведенні психологічної реабілітації; засвоєння та оволодіння первинними навиками щодо використання сучасних форм, технологій, інструментів (методи, методики, вправи, техніки) для психологічної допомоги й підтримки дітей та дорослих, які знаходяться в складних життєвих обставинах внаслідок військових дій.
Зміст програмиНавчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей у галузі психологічної реабілітації, а також сприяє оволодінню основними навичками роботи кризового психолога-консультанта. Основні напрями програми: Теоретичні аспекти психологічної реабілітації: поняття, мета та завдання психологічної реабілітації, її ефективність, тривалість та процедури; види та техніки психологічної реабілітації; фактори та форми психологічної травматизації особистості; поняття та критерії діагностики посттравматичного стресового розладу (розлади психіки, що виникають в наслідок екстремальних ситуацій: гостра реакція на стрес, перехідний період, посттравматичний стресовий розлад, генералізований тривожний розлад, розлади реакції пристосування, реакція горя; особливості стресових реакцій у учасників бойових дій; типи психічної дезадаптації у ветеранів бойових дій). Особливості надання первинної психологічної допомоги: первинна психологічна допомога під час гуманітарних катастроф; принципи надання первинної психологічної допомоги; особливості надання первинної психологічної допомоги; визначення осіб, які потребують допомоги; перший контакт з постраждалими; спілкування з особистістю у стресовому стані. Прикладні аспекти психологічної реабілітації: психологія горя (втрата як чинник психологічної кризи; етапи усвідомлення смерті; криза вмирання; етапи горювання); суїцидальна поведінка як прояв кризового стану особистості (соціально-психологічні аспекти суїцидальної поведінки; суїцид як деструктивний вихід з кризи); психологічна допомога при посттравматичному стресовому розладу (основні принципи надання психологічної допомоги при ПТСР; етапи психологічної допомоги при ПТСР; тілесно-орієнтована терапія, групова терапія, психотерапевтичні підходи, екзистенціальна терапія; основні принципи тілесно-орієнтованої терапії; методи групової терапії; основні завдання та методи екзистенціальної терапії; методи та техніки арт-терапії; поняття самодопомоги); методи та техніки надання психологічної допомоги особам, що перебували в надзвичайних ситуаціях (групове обговорення пережитої екстремальної ситуації (дебрифінг), його завдання і фази; кризове консультування, його стадії; принципи та техніки кризового консультування; тілесно-орієнтована терапія при ПТСР, основні техніки; біхівіріально-когнітивна терапія, основні техніки; психодинамічна терапія, основні техніки; екзистенціальна терапія, основні техніки). Зміст курсу включає психолого-методичний інструментарій для оволодіння навичками організації командної роботи та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції.
Обсяг програми (години)(not set)
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяЗагальні компетентності відповідно до професійного стандарту. Фахові компетентності, які відображають зміст навчального курсу: – засвоєння специфіки організації і проведення психологічної реабілітації, її основних методів роботи з найбільш типовими формами запиту стосовно роботи психолога з травмуючою людиною, видів і прийомів психологічної допомоги й підтримки дітей та дорослих, які знаходяться в складних життєвих обставинах внаслідок військових дій; – визначення ролі практичного психолога у процесі психологічної реабілітації; – засвоєння методів діагностики проблем в рамках реалізації психологічнній реабілітації; – виявлення основних причин, з якими звертається до практичного психолога у процесі психологічної реабілітації ; – набуття нових навичок щодо вибору найбільш ефективних психотехнік під час роботи з дітьми та дорослими, які знаходяться в складних життєвих обставинах внаслідок військових дій; – набуття умінь та навичок щодо оцінки психологічного стану, визначення необхідності надання психологічної допомоги; вибору ефективних методів психологічної допомоги.
Опис досягнутих результатів навчання Знання про сутність та специфіку роботи практичного психолога в сфері психологічної реабілітації;  отримання нових компетентностей щодо сучасних підходів в організації і проведенні психологічної реабілітації (етапи, структура, принципи, основні запити, з якими звертаються до психолога-консультанта);  засвоєння та оволодіння первинними навиками щодо здійснення діагностики в процесі психологічної реабілітації (психодіагностичні методи і методики, які можна застосовувати під час вивчення проблеми; проективні методики тощо).  уміння обирати та практично застосовувати сучасні форми, технології, інструменти (методи, методики, вправи, техніки) для психологічної допомоги й підтримки дітей та дорослих, які знаходяться в складних життєвих обставинах внаслідок військових дій;  готовність використовувати сучасні прийоми та методи для оволодіння практичним інструментарієм щодо надання першої психологічної допомоги та психологічної підтримки, корекції станів особі, які виникли під час кризи різного характеру.
Документ про освіту(not set)