Назва програми | Розвиток психологічної стійкості учасників освітнього процесу у воєнний та повоєнний періоди |
Структурний підрозділ | Кафедра психології |
Розробник(и) | (not set) |
Nametype | Курси за вибором |
Напрям | Розвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку) |
Цільова аудиторія | (not set) |
Мета програми | Мета освітньої програми -- забезпечити розуміння основних підходів та компонентів концепції психологічної стійкості, поглибити знання про соціально-психологічні наслідки впливу воєнних подій на учасників освітнього процесу, формувати здатність застосування стратегій розвитку психологічної стійкості, розвинути вміння ефективної підтримки учнів, колег і самих себе в стресових ситуаціях |
Зміст програми | Освітня програма включає 3 модулі:
1. Теоретичні основи психологічної стійкості.
Поняття та структура психологічної стійкості: резильєнтність, адаптивність, саморегуляція. Біопсихосоціальна модель психологічної стійкості. Фактори, що впливають на розвиток стійкості: особистісні, соціальні, когнітивні. Особливості психологічної стійкості педагогів та учнів в умовах кризових ситуацій.
2. Соціально-психологічні наслідки впливу воєнних подій на учасників освітнього процесу.
Війна як потужний стресогенний фактор, що спричиняє глибокі психологічні, соціальні та поведінкові зміни в усіх учасників освітнього процесу. Психотравма, стрес та їх вплив на когнітивні й емоційні процеси. Розпізнавання ознак стресу та психологічних травм, синдрому відстроченої травматизації у здобувачів освіти в умовах професійної діяльності під час воєнного стану. Ознаки емоційного вигорання педагогів та його профілю. Особливості роботи з дітьми, які пережили травматичні події (ВПО, військові втрати, страх).
3. Стратегії розвитку психологічної стійкості, адаптації та подолання наслідків війни в освітньому середовищі
Психологічна підтримка, стратегії подолання стресу, техніки емоційної стабілізації ефективні педагогічні підходи. Методи управління стресом: дихальні практики, релаксація, тілесно-орієнтовані підходи. Основи та техніки саморегуляції для педагогів: когнітивні, поведінкові, нейропсихологічні стратегії. Розвиток емоційного інтелекту як інструменту подолання стресу. |
Обсяг програми (години) | (not set) |
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться | Освітня програма передбачає розвиток та вдосконалення у педагогів компетентностей, які необхідні для ефективної організації освітнього процесу у воєнний та повоєнний період: психологічних, емоційно-регулятивних компетентностей (стійкість до стресу та кризових ситуацій, управління тривожністю та підтримка емоційного балансу, розвиток саморегуляції та психологічної гнучкості); професійних педагогічних компетентностей (організація та підтримання психологічно безпечного освітнього середовища, психологічна допомога та підтримки дітей і дорослих у кризових ситуаціях, робота з дітьми, які пережили травматичний досвід) |
Опис досягнутих результатів навчання | - знання теоретичних основ концепції психологічної стійкості, її компонентів, факторів та механізмів формування;
- уміння розпізнавати ознаки стресу та психологічних травм у здобувачів освіти в умовах професійної діяльності під час воєнного стану, використовувати методики самодопомоги для успішної саморегуляції;
- здатність створювати психологічно безпечне освітнє середовище, розвивати стресостійкість у суб’єктів освітнього процесу, використовувати сучасні техніки та методи психологічної допомоги та підтримки дітей і дорослих у кризових ситуаціях;
- навички ефективної комунікації в умовах психологічного напруження, роботи з наслідками стресу та травматичних переживань, роботи з дітьми, які пережили травматичний досвід. |
Документ про освіту | (not set) |
---|