Розвиток психологічної стійкості учасників освітнього процесу у воєнний та повоєнний періоди

Назва програмиРозвиток психологічної стійкості учасників освітнього процесу у воєнний та повоєнний періоди
Структурний підрозділКафедра психології
Розробник(и)(not set)
NametypeКурси за вибором
НапрямРозвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку)
Цільова аудиторія(not set)
Мета програмиМета освітньої програми -- забезпечити розуміння основних підходів та компонентів концепції психологічної стійкості, поглибити знання про соціально-психологічні наслідки впливу воєнних подій на учасників освітнього процесу, формувати здатність застосування стратегій розвитку психологічної стійкості, розвинути вміння ефективної підтримки учнів, колег і самих себе в стресових ситуаціях
Зміст програмиОсвітня програма включає 3 модулі: 1. Теоретичні основи психологічної стійкості. Поняття та структура психологічної стійкості: резильєнтність, адаптивність, саморегуляція. Біопсихосоціальна модель психологічної стійкості. Фактори, що впливають на розвиток стійкості: особистісні, соціальні, когнітивні. Особливості психологічної стійкості педагогів та учнів в умовах кризових ситуацій. 2. Соціально-психологічні наслідки впливу воєнних подій на учасників освітнього процесу. Війна як потужний стресогенний фактор, що спричиняє глибокі психологічні, соціальні та поведінкові зміни в усіх учасників освітнього процесу. Психотравма, стрес та їх вплив на когнітивні й емоційні процеси. Розпізнавання ознак стресу та психологічних травм, синдрому відстроченої травматизації у здобувачів освіти в умовах професійної діяльності під час воєнного стану. Ознаки емоційного вигорання педагогів та його профілю. Особливості роботи з дітьми, які пережили травматичні події (ВПО, військові втрати, страх). 3. Стратегії розвитку психологічної стійкості, адаптації та подолання наслідків війни в освітньому середовищі Психологічна підтримка, стратегії подолання стресу, техніки емоційної стабілізації ефективні педагогічні підходи. Методи управління стресом: дихальні практики, релаксація, тілесно-орієнтовані підходи. Основи та техніки саморегуляції для педагогів: когнітивні, поведінкові, нейропсихологічні стратегії. Розвиток емоційного інтелекту як інструменту подолання стресу.
Обсяг програми (години)(not set)
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимутьсяОсвітня програма передбачає розвиток та вдосконалення у педагогів компетентностей, які необхідні для ефективної організації освітнього процесу у воєнний та повоєнний період: психологічних, емоційно-регулятивних компетентностей (стійкість до стресу та кризових ситуацій, управління тривожністю та підтримка емоційного балансу, розвиток саморегуляції та психологічної гнучкості); професійних педагогічних компетентностей (організація та підтримання психологічно безпечного освітнього середовища, психологічна допомога та підтримки дітей і дорослих у кризових ситуаціях, робота з дітьми, які пережили травматичний досвід)
Опис досягнутих результатів навчання- знання теоретичних основ концепції психологічної стійкості, її компонентів, факторів та механізмів формування; - уміння розпізнавати ознаки стресу та психологічних травм у здобувачів освіти в умовах професійної діяльності під час воєнного стану, використовувати методики самодопомоги для успішної саморегуляції; - здатність створювати психологічно безпечне освітнє середовище, розвивати стресостійкість у суб’єктів освітнього процесу, використовувати сучасні техніки та методи психологічної допомоги та підтримки дітей і дорослих у кризових ситуаціях; - навички ефективної комунікації в умовах психологічного напруження, роботи з наслідками стресу та травматичних переживань, роботи з дітьми, які пережили травматичний досвід.
Документ про освіту(not set)