Назва програми | Психологічні особливості розвитку мотивації досягнень (успіху) у підлітковому віці |
Структурний підрозділ | Кафедра психології |
Розробник(и) | (not set) |
Nametype | Курси за вибором |
Напрям | Розвиток психологічних, емоційно-етичних компетентностей (психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку) |
Цільова аудиторія | (not set) |
Мета програми | Систематизація знань про психологічні передумови досягнення успіху та формування умінь створювати та реалізувати моделі досягнення успіху на основі розуміння та оцінки необхідних та наявних ресурсів та обмежень, а також оволодіння психологічними засобами розвитку ресурсів та корекції обмежень та допомоги при неможливості досягнення успіху в умовах реалізації Державного стандарту базової освіти. |
Зміст програми | Навчальний курс передбачає набуття слухачами нових компетентностей щодо формування успішної життєвої стратегії підлітків, отримання навичок застосування психологічних засобів розвитку ресурсів для досягнення успіху, корекції обмежень та допомоги при неможливості досягнення успіху.
Основні напрями програми:
- Знання про психологічні основи мотивації досягнення успіху (розкриття психологічного змісту понять «успіх» та «неуспіх» у контексті сучасної психологічної традиції; Мотивація досягнення як психологічний феномен Історія становлення поняття «мотивація досягнення». Психологічна характеристика осіб з домінуванням мотивації досягнення успіху. Психологічна характеристика осіб з домінуванням мотивації уникання невдач. Детермінанти мотивації досягнення успіху та мотивації уникання невдач).
- Моделі досягнення особистісного успіху (структурні компоненти особистісного успіху, об’єктивні та суб’єктивні аспекти особистісного успіху, варіанти моделей досягнення успіху у різних сферах життя, узгодженість та суперечливість досягнення успіху у різних сферах. Роль сімейних чинників у становлення готовності до досягнення успіху. Роль соціальних чинників становлення готовності до досягнення успіху. Соціалізація, адаптація та успіх. Ситуативні фактори досягнення особистістю успіху).
- Психологічна оцінка та розвиток ресурсів підлітків для досягнення успіху: (внутрішні ресурси досягнення особистістю успіху: ресурси пізнавальної сфери, ресурси мотиваційної сфери, ресурси емоційної сфери, ресурси вольової сфери, ресурси ціннісно-смислової сфери, ресурси особистісної сфери. Комбінування ресурсів різних сфер для досягнення успіху. Зовнішні ресурси досягнення особистістю успіху. Зовнішні детермінанти досягнення успіху та неможливості досягнення успіху. Самоаналіз як інструмент оцінки власних ресурсів.. Тренінгові техніки розвитку психологічних ресурсів для досягнення успіху).
Під час інтерактивних занять (практичні заняття з елементами тренінгу) слухачі курсу:
- опанують сучасними підходами до визначення понять «мотивація», «успіх» та «неуспіх» у контексті сучасної психологічної традиції;
- ознайомляться з системою чинників, які впливають на розвиток мотивації досягнень у підлітків;
- проаналізують внутрішні та зовнішні ресурси досягнення успіху;
- розвинуть навички створення моделі досягнення успіху у різних життєвих сферах;
- отримають навички проведення психологічної оцінки ресурсів для досягнення успіху;
- апробують навички застосування психологічних засобів розвитку ресурсів для досягнення успіху, корекції обмежень та допомоги при неможливості досягнення успіху.
Зміст курсу включає методичний інструментарій для оволодіння навичками створення моделей досягнення особистісного успіху підлітків та створення умов для безперервного особистісно-професійного саморозвитку та саморегуляції. |
Обсяг програми (години) | (not set) |
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/ набуватимуться | - загальні компетентності відповідно до професійного стандарту;
– професійні компетентності, які відображають навчання учнів (мовно-комунікативна, інформаційно-цифрова);
– професійні компетентності, які відображають знання та первинні вміння побудови конструктивної взаємодії з учнями, створення успішної моделі досягнення особистісного успіху у підлітків (психологічна, емоційно-етична, компетентність педагогічного партнерства);
– професійні компетентності, які розкривають участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища (інклюзивна компетентність);
– професійні компетентності, які розкривають безперервний професійний розвиток (інноваційна
компетнтність, здатність до навчання впродовж життя).
|
Опис досягнутих результатів навчання | - Знання, які відображають сутність, зміст, передумови виникнення та особливості розвитку мотивації досягнень (успіху) у підлітків;
- навички проведення психологічної оцінки ресурсів підлітків для досягнення успіху;
- готовність до створення моделей досягнення успіху у психолого-педагогічній взаємодії з підлітками;
- вміння застосування психологічні засоби розвитку ресурсів для досягнення успіху, корекції обмежень та допомоги при неможливості досягнення успіху. |
Документ про освіту | (not set) |
---|